Správa tisku v cloudu je příležitost ke zvýšení bezpečnosti ve firmě
- 19 Bře, 2020
- OdCentrum kyberbezpečnosti
Firemní správa tisku (Print Management) je součástí strategického řízení většiny korporací. Podle analytické společnosti Quocirca nastává odklon od modelu počáteční investice, nákupu licence a následných plateb za správu a údržbu k modelu, který stojí na službách poskytovaných na základě předplatného. Podle technologické společnosti Y Soft vnímají odborníci přechod na cloud také jako příležitost ke zvýšení IT bezpečnosti ve firmách.
Firmy v dlouhodobém horizontu snižují náklady na infrastrukturu tisku a zároveň očekávají lepší IT podporu. To je pro jejich management motivací k přechodu na cloudová řešení, ať už v podobě soukromého cloudu nebo veřejného (např. na platformě Microsoft Azure). Podle nedávného průzkumu skutečně již 93 % malých a středních podniků využívá cloudové služby, zatímco 58 % považuje cloud za významný aspekt správy tisku.
Y Soft Corporation jako poskytovatel firemních workflow řešení a digitalizace dat se proto už několik let připravovala na přechod svých produktů do cloudu. Nyní nabízíme pro malé nebo střední podniky službu YSoft SafeQEdge Core na bázi SaaS v podobě hostovaného veřejného cloudu nebo YSoft SafeQ v soukromém cloudu ve správě zákazníka na platformě Microsoft Azure Cloud, případně v jiných veřejných datových centrech. Nově jsme představili také program garance přechodu do cloudu. Zjednodušeně řečeno, zákazníci přechodem na cloud nepřijdou o své investice do tiskové infrastruktury, čímž jim chceme do cloudu usnadnit cestu.
Zároveň se ukázalo, že přechod do cloudu narozdíl od „on-premise“ řešení přináší příležitost zvýšit IT bezpečnost našich klientů. Přijetí tiskové infrastruktury založené na cloudu eliminuje lokální tiskové servery a snižuje počet ovladačů tisku. Klesá počet tiskových front a zjednodušuje se prostředí a administrativní zátěž pro správce IT.
Příkladem je aktualizace firmware zařízení. Úkol můžeme dokonce splnit externě. Všechny cloudové služby jsou mnohem lépe škálovatelné a můžeme je pořídit na základě skutečného využití. Tím máme lepší kontrolu nad náklady.
Stačí se například jít po své firmě podívat, ve kterých tiskárnách máte plné zásobníky papíru a kde naopak každý den dochází. S kvalitním print managementem probíhá optimalizace nákladů automaticky. Přechod do cloudu vám sníží náklady na administrativu a zvýší celkovou IT bezpečnost ve Vaší společnosti.
Jiří Kocourek, Y Soft Corporation